lørdag 13. desember 2008

Nisselue / Santa's hat

Jeg har laget en nisselue i dag. Jeg begynte på den for ei stund sida, men bestemte meg for å ta opp igjen alt sammen og begynne på nytt. Syns den ble bedre nå, men bekymrer meg litt for at den er litt for liten... Nå skal jeg bare bruke den èn eneste dag i året (i barnehagen, på nissefest), så det er ikke så innmari farlig, men syns den ser farlig ut som en helt vanlig lue forfra, og en nisselue bakfra. :p

I made this santahat today... I started it a long time ago, but decided to frog it and make it over. I'm not quite happy now eiter, but I'm NOT going to frog it again. ;) My concern is that it is a bit too small for my head. I'm worried it looks like a normal, red hat when you se it from the front. I like it from the back though... Well, you can see for yourself:

Duskting i hvitt garn med glitter i... Nydelig! Garnet er kjøpt i London, så husker ikke hva det heter.

Tassel with glitter.


I anledning bildene fletta jeg håret mitt. ;) Jeg liker å ha musefletter og sånn, noe annet enn løst hår eller hestehale liksom... Så nå skal jeg hekle meg et pannebånd, slik at jeg kan ha slike ting uten å ødelegge det med lue. :)

I made braids in my hair for the pictures. :p I like putting my hair up in something different than a ponytail.. I'm going to crochet a headband next, so I can have things like this in my hair and not ruin it with a hat. ;)
(you probably can see it's a bit too small?)

(dere kan sikkert se at den er litt liten. Det røde garnet er PT, brukte to nøster på hele lua + det hvite.)

Bakfra.. Så på bildene etter å ha tatt dem at jeg må fikse dusken litt. ;) Må klippe av en bittelite dært der.
From behind.. I noticed I need to trim the tassel a bit when I looked a the pictures. Hihi.


God jul fra Hjerterdama!
Merry Christmas from me!

2 kommentarer:

mirakel sa...

Åååå! Du MÅ bruke den der på julaften også! Så utrolig søtt med de flettene.. :D Syns ikke den ser liten ut i det hele tatt, da.. så du er nok bare for streng mot deg selv. Igjen. ;)

Anonym sa...

Hehe, så koselig du er! :D Fletter er veldig moro, jeg hadde det på jobb i dag, og fikk masse komplimenter. :) koselig!