lørdag 19. juli 2008

To nye amigurumier og en ny bok! / Two amigurumiguys and a new book!

Jeg har vært og besøkt søstra mi i Fredrikstad noen dager nå, og når jeg kom hjem kunne jeg finne denne boka på pulten min!!! :D Gjett om jeg ble glad.. Bestilte den for ikke så alt for lenge siden på amazon.com, og syns den kom virkelig fort. Den kom før de beregnet det, så jeg er ganske fornøyd. Billig var det også. Jeg storgleder meg til å hekle noen av tingene i boka. :)

After a little visit at my sister in another city I got home to this book in my mail! I'm soooo happy!! I ordered it from amazon.com not too long ago.. So I was really sureprised that it arrived so early. Nice sureprise! :) I can't wait to make some of the items in it... :D


Mens jeg var hos Monica lagde jeg hele to amigurumier. Det er jo så morsomt! Jeg prøver å ikke lage for mange, for de ender jo alltid opp med å bare sitte der og glo. Men etter at jeg fant ut at dette var en fin måte å bruke opp restegarn etter et teppe jeg lagde, så syns jeg det var litt mer greit. Så nå skal dere se det blir mer amigurumi på meg framover. ;) Vi får nå se, tida strekker ikke til alle prosjektene jeg egentlig vil ha i gang. ;) Uansett. Disse to dyrene skulle være sauer. Jeg syns de ligner mer på hunder, så.. Ja. Den "sovende sauen" lagde jeg med dette mønsteret, og er virkelig klar over at min ikke ligner i det hele tatt. Den andre fant jeg bare på underveis, men den er jo inspirert av mønsteret den også.

I have made two amigurumi-animals while visiting my sister. I love making amigurumies, but I try not to make too many... They just end up sitting on a shelf anyway. ;) But i found out that this was a good way to get rid of some left-over-yarn after an afghan I made. I made the sleeping "sheep" first, from this pattern... I know, my sheep doesn't look anything like that. Hehe. I think it looks more like a dog. But it's cute. The second one I made up as I went (inspired by the pattern, ofcourse), and I don't think this one looks like a sheep either.
Han er virkelig trøtt. Klarer ikke å holde hodet oppe en gang. ;)
He really is tired.

Det er denne jeg ble mest fornøyd med. Likte ansiktet så godt. Og ansikt er vanskelig å lage!
I'm quite pleased with this one. I like his face. :)


I morra reiser vi til Nordfjordeid for å besøke farmor. Så nå må jeg virkelig komme meg i gang her. Skal bare - skal bare... ;) Ha ei fin uke!

I'm visiting my grandmother tomorrow, so I really have to get going. I need to take a shower, pack my stuff and go to sleep. But I just can't get off this computer. ;) Have a nice week!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åå de var jo helt skjønne da!!!!nydelige

Anonym sa...

Takk for det!! :D