lørdag 14. juni 2008

Pimp my bunny!

For ei stund sida hekla jeg en kanin. Det var vel en av de første amigurumiene jeg lagde. Den har bare sitti bak meg i bokhylla, uten store personligheten. Så siden jeg planla å ha en skikkelig nydelig fredagskveld, og siden det er lenge siden jeg har laget noen leker (de blir jo på en måte bare stående her, barnløs som jeg er.. :p), fant jeg ut at jeg kunne hekle en kjole til henne. Også lagde jeg en hatt. Og et kjede. Og nå syns jeg hun er kjempefin, med stor personlighet! Hun heter Lulu.

I made a bunny a while ago. And it's just been sitting here, I just wasn't happy with it. I thought it was too big and sloppy. So, for a nice, relaxing fridaynight (I'm soooo hip) I decided to crochet a dress for her. And then I crocheted a hat. And made her a necklace. Now I just looove her, and she's gotten a name! Meet Lulu.

Lulu før (hun er den største med lilla ører. Den andre er min aller første amigurumi!)...

Lulu before (she's the one with purple ears, the biggest of them. The other one is my first amigurumi ever)...

Og her er Lulu etter makeoveren!
And here she is after... ;)
Sett bakfra. Nydelig liten hatt, spør du meg. Jeg måtte jo hekle plass til rompa hennes i kjolen, det røde ligner litt på en blomst i virkeligheten. Med litt godvilje.
From behind. The hat is really cute I think!
Hatten sett ovenifra.
The hat from above.
Her er vi, Lulu og jeg.
Here we are!

Smil til kameraet... Dere ser vel sånn cirka størrelsen. Nå syns jeg ikke hun er for stor lenger. :)
Smile... You get a feeling of the size now? I don't think she's too big anymore. :)

God helg fra Lulu og Mette!
EDIT dagen etterpå / EDIT the day after this post:
Lulu likte ikke kjedet sitt, hun syns det var for stort, og at det stjal oppmerksomheten fra kjolen og sånn. Så hun har tatt det av seg. ;)
I don't think Lulu likes her necklace. She has decided to take it off. She's beautiful either way. ;)

6 kommentarer:

mirakel sa...

Å, hun er jo helt fantastisk! Masse personlighet.. og jammen er hun en matchende liten kanin. Det går i rødt og grønt.. :) Jeg syns kjedet var fint, jeg.. men hvis Lulu ikke liker det, så må hun bestemme.

Bamse hilser forresten og sier at han ønsker seg en vinterfrakk og et par sko. :p Eventuellt slips, dress og flosshatt. ;)

Rigmor sa...

Så flink du er!

Her sitter jeg og sliter med å hakke babyteppe!!

Anonym sa...

mirakel: Perfekt, nei?? Neinei, ingenting er perfekt. Men jeg skal ikke si hva jeg ikke liker med Lulu. Hun tror jo SELV hun er perfekt. ;)

Bamse kan godt få ønske seg det, men han må eventuelt komme på besøk så jeg får tatt mål av han. ;)

*tøffer fort avsted som den kjappe båten i filmen* <---fniiiis..

Rigmor: Takk! Hakker du babyteppe ja.. er det det samme som sånne tunisian crocheting?? Spennende. :D

mirakel sa...

*ler høyt* Du er like rask som båten, ja? Det er unaturlig kjapt, altså!

Spørs om Bamse blir med hjem neste tur. Han vil uansett hilse på Lulu, også liker han ikke å være alene hjemme. ;)

Madillustration sa...

What a wonderful idea! I love her dress :) I was thinking of making some dungarees for Austin, but I wasn't sure how.

Hjerterdame sa...

Thanks! I like her dress too... I don't have any kids of my own to give her to, so she just sits by my computer, looking at me.. ;)

These things are quite easy to just make up as one go, so good luck to you! :)