onsdag 11. juni 2008

Dette har jeg laget siden sist / My latest projects

Her er jeg! På bildet altså... Håper jo selvsagt dere legger merke til sjalet jeg har på meg, og ikke kløfta.. :P Jeg lagde sjalet med engleknuter, som jeg kaller det. Det heter vel egentlig Solomon's knot, eller kjærlighetsknuter. Hva vet vel jeg..! Uansett en morsom måte å lage sjal på. Sjalet har ligget her ei stund, helt uten å bli jobba med, men nå er det altså endelig ferdig. Og det er jo faktisk morsomt å lage sånn sjal også. :)

Hah, this is me..! Offcourse you should all look at the shawl, and not actually me. But offcourse it's fun to say hi to all of you. :) I made the shawl in cotton yarn, and used the solomon's knot/lover's knot. I have had it laying around here for a long time, and finished it in no-time.. You can't tell from the picture, but it is really big. Loving it. :)

Måtte slenge med et bilde av babytøflene jeg gav til kollegaen min sin nyfødte datter. Vi var ute og spiste med jobben, og jeg skal si dere jeg ble glad og rørt når kollegaen min dro opp tøflene fra veska si, og tok de på, når det ble kaldt..! Nydelige jenta med nydelige tøfler.

And here are the babybooties I gave to my coworkers little baby! She wore them!! I got all happy and teary when I saw it. Beautiful babygirl, with beautiful babybooties. ;)

Her er en lue jeg har laget.. Jeg bare lagde staver med en luftmaske i mellom. Begynte nederst, og fikk faktisk til toppen uten at det ble rart. ;) Når jeg var ferdig lagde jeg en kant nederst med dobbeltstaver, og tredde en silketråd i. Så limte jeg på blomstene med limpistolen min. Jeg var veldig spent på å prøve den på... Og hva tror dere jeg hadde gjort? Joda, jeg hadde stramma silkebåndet for hardt, og nå passer ikke lua..! Utrolig irriterende. Jeg kjenner jo ingen som kunne gått med noe slik, bare meg. Og jeg tør ikke å ta opp igjen silkebåndet, for jeg har jo limt på blomstene uten å tenke på at de bare burde limes på båndet.. Så de sitter jo godt fast i bommulstråden også. Jaja. Hvis noen kjenner noen med hodeomkrets på cirka 51,5 cm, og lengde 20 cm, så skrik ut. ;) Selvsagt en fordel at vedkommende elsker rosa.
Here's a hat I made... I used dc, shain, dc, chain, and started at the bottom. Just winged it. :) When I was finished I made a row of treble crochet, and put in the ribbon. I glued on the flowers. Offcourse I think it's beautiful, I love pink, and I love flowers.. But when I was going to try it on my own little (?) head, it was too small...! I must have tied the knot too tight when I had the ribbon on. Grrr.
Et lite nærbilde...

Close-up of the flowers...

Og se... Større veranda!
And, ooooh...! We have a bigger porch now..!! I'm sooo impressed of my boyfriend, he can do anything. :)

Ingen kommentarer: