søndag 27. mai 2007

Kundebehandling

Ser det er flere som skriver innlegg om hvordan man skal oppføre seg som kunde. VEL, da er det på tide å snu litt på flisa, og se hvordan det er andre veien.

Ting jeg IKKE setter pris på hos en butikkansatt:
- Å ikke få svar når jeg sier hei.
- Å ikke få svar når jeg sier takk.
- Å ikke få svar når jeg sier hade.
- Følelsen av å bli skygget av en detektiv når jeg kikker på klær, sminke og lignende. Jeg er ikke kriminell!
- Når den som er i kassa skravler med noen i telefonen/i køen istedet for å ta mine varer.
- Treige kassafolk (men sier du at du er ny, da blir jeg ikke irritert).
- Kommentarer på hva jeg handler.
- Generell treighet i tippinga.
- Innpakking av gaver med sinnsyk nøyaktighet når det er lang kø.
- Bretting av klær som tar himla lang tid. For meg trenger dere virkelig ikke å legge så mye i brettinga, jeg skal jo rive det opp av posen igjen uansett!
- Når dere lar den dårlige dagen deres gå utover meg.

Ting jeg derimot setter pris på er:
- Et hyggelig hei, takk og hade.
- Et smil tilbake til meg.
- En morsomhet eller lignende (selv om jeg selvsagt forstår at det kan være slitsomt å jobbe mange timer i en kasse. Men jeg setter pris på det, altså..)
- Effektiv jobbing med varene.- At dere lar meg kikke på klær i fred. Jeg spør om hjelp hvis jeg trenger det.
- Godt humør.

Ingen kommentarer: