søndag 8. februar 2009

Bilder av diverse heklet i januar

Her er noe av det jeg har heklet i det siste.. Som dere sikkert ser er det mest sånne kjappe og greie prosjekter. Har ikke helt tålmodigheten til noe stort nå. Og siden jeg bruker garn jeg allerede har og ikke kjøper noe, så passer det ganske bra. :)

Nålepute-muffins. Den er heklet i Cotton Viscose fra DROPS garnstudio, og her er mønsteret.

Tøfler til ei venninne på jobb! Jeg var hennes hemmelige nisse i førjulstida på jobb, og når vi var på julebord skulle alt avsløres. Dealen var at om hun gjettet det var meg måtte hun få en gave. Siden dette er ei jente jeg kjenner godt og som jeg vet setter pris på hjemmelagde ting, heklet jeg et par tøfler i hennes favorittfarge. Hun hadde nok fått gaven om hun hadde gjettet feil også, men hun gjettet faktisk på meg (jeg eier ikke pokerfjes), og fikk tøflene samme kvelden. Hun ble veldig glad. :) De er heklet med to tråder, en tråd Funny fra Sandnes garn og en tråd ull... som jeg ikke husker hva heter. Her er mønsteret.

Lagde dette settet til nyfødt babygutt. Garnet kjøpte jeg i London. Lua er bare staver rundt og rundt, pyntet med blått silkebånd. Tøflene er fra dette mønsteret.

Også var det de kule tøflene her da..! Heklet i to tråder, en tråd Eskimo fra DROPS garnstudio og en tråd Funny fra Sandnes garn. Her er mønsteret.

Hadde litt tøffeldilla ei stund, og heklet meg disse. De er egentlig litt for små til meg, og ikke ble de kjempefine heller.. Men de kan da ligge i skuffen min litt. Jeg brukte samme mønsteret som de lilla fluffytøflene.
Også har jeg heklet meg et hårbånd/pannebånd.. Cotton Viscose med sølvbånd til pynt. Her er mønsteret.
Jeg har brukt det en gang, og vet ikke helt om jeg likte det.. Men jeg er jo ganske kritisk til alt jeg lager selv, kan jo hende jeg liker det bedre neste gang. ;)
Da får jeg gå tilbake til heklekrokene mine!

2 kommentarer:

Guro sa...

haha, jeg har ALDRI tålmodighet til noe stort,jeg ;o)
Synes du har fått laget mye fint. Nåleputemuffinsen var jo kjempesøt!

Hjerterdame sa...

Det er ikke alltid så lett med den tålmodigheten nei... Er derfor jeg ikke strikker, det tar jo en evighet. ;)