tirsdag 6. november 2007

Framme i Orlando

Mistenker at det er en frase jeg kommer til å si ofte iløpet av de neste tre ukene. Okei, kanskje jeg kommer til å si det mye etter at jeg kommer hjem også. For her er mye som på film! Akkurat nå foreksempel ligger jeg i en høøøy seng med masse puter. Det er ikke dyntekk på den tynne dyna, men jeg driter i det. Jeg MÅ ha dyne, takler ikke sove bare med laken. Og lakenet datt vel av mens jeg sov.. Så akkurat nå mistenker jeg at jeg er i nærkontakt med en del bakterier..

Ellers har jeg til min store glede sett lastebiler.. Sånne fancy, fine! Og neonlys er det virkelig overalt. Jeg hadde ikke klart å kjøre bil her, jeg bare kikker på skiltene. Sånn ellers er det også masse flotte biler rundt omkring. Det beste er forresten leiebilen vår. Vi fikk oppgradert den til en SUV! Da føler jeg meg litt tryggere og større på veien, antageligvis.

I går var vi og spiste på Fridays, og der sa de sånn: "hey you guuuuys!" eller "didn't you liiiiike iiiiiiit?" Hihi, fortsatt som på film. Vi spiste en treretters middag hver for førti dollar. Det blir visst regna om til cirka hundreogti kroner hvert. For en treretters..! Jeg spiste salat til forrett (ikke fordi jeg tenker på vekta, hell no, men fordi jeg er pinlgete og ikke tør å smake på nye ting), burger til hovedrett og desserten tok vi med oss. Den ligger her enda, urørt. Frister litt, men skal ned og spise på hotellet etterpå.

Nå er Arild ferdig i dusjen, og jeg skal snart ordne meg litt selv. Det eneste (?) som ikke er større her enn i Norge (nå overdriver jeg kanskje litt, men ting er veldig stort) er håndklærne! Herregud, jeg får ikke pakka de rundt håret mitt en gang. Så det er lit dumt, jeg som er så glad i store håndklær.

Etterpå setter vi snuta på Universal Studios, satser på å få brent av litt dollars i samme slengen..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Høres artig ut! *glis*
Kan lissom se for meg deg nå.. :)

Fortsett å kos dere!

*klem* Camz

Anonym sa...

Litt forsinka men, GOD TUR:D
Så heldige dere er, og så flinke der også har vært som har spart penger til en sånn fin tur!
Håper vi får mange innlegg fra deg underveis:)

Støvkorn sa...

Ja, ikke sant ALT er så himla svært?? Kjempegøy å lese,minner meg om mitt første møte med USA :)

ellikken sa...

Alltid morsomt å lese reisebrev fra Junaiten :) For det ER som du skriver; alt er så stort! Og skikkelig plastic fantastisk ;)

Var i USA i '99 og gikk nærmest rundt i en transe. Hadde liksom sett alt før på en måte :) Vil tilbake en vakker dag...

Kos dere masse på tur :)