fredag 6. juli 2007

Mine tre

Jippy, Frøken Skavlan trodde jeg ville svare på denne lista.. Og hun trodde helt rett, jeg elsker jo å fylle ut slike ting..! :)

Tre jobber jeg har hatt i mitt liv:
- Som mange andre bloggere har også jeg jobbet som stuepike..! Jeg tenker jeg har alle eks-stuepikene med meg når jeg sier at det er en utrolig slitsom og varm sommerjobb å ha..! Men man glemmer det aldri, og jeg er ganske sikker på at jeg koser meg dobbelt så mye som ikke-stuepiker når jeg er på hotell. Dessuten legger jeg alltid igjen litt penger, og hvis jeg ikke er fornøyd skriver jeg en lapp.
- Jeg har også jobba som garderobevakt. Ikke mange gangene, men hver jul får jeg spørsmål fra gamle arbeidsplassen min om jeg vil være garderobevakt under Bluesfestivalen (?). Det er ganske så artig, frustrerende og trøttsam jobb, men jeg vil kalle det lett-tjente penger.
- Og som sikkert mange vet; jeg jobber som barnehageassistent. Og det trives jeg veldig godt med.

Tre steder jeg har bodd:
- Jeg er veldig hjemmekjær.. Men har hatt et år på folkehøgskole i verdens navle, Drammen. Aldri om jeg orker en vinter til i SlapseDrammen! Takke meg til kalde vintre i Lillehammer da..!
- Jeg er oppvokst i Vingrom, mamma, pappa og lillebror bor der fortsatt. Vingrom er en bygd som ligger ti minutter unna Lillehammer.
- Og Lillehammer er der jeg bor nå. Og her vil jeg nok bo ei god stund framover..!

Tre steder jeg har feriert:
- Danmark (familieferie).
- London (skoletur, jeg var så blakk at jeg måtte låne penger til en sanwich siste dagen).
- Tyskland, Polen, Tsjekkia (skoletur, Hvite Busser. Kjempefin tur!)

Tre av mine favorittretter:
- Mammapizza.. Ingen over, ingen ved siden..!
- Pita/taco... Mmm!
- Hamburger, kyllingfilet.. Moms!

Tre steder jeg skulle likt å ha vært nå:
- Kjenner jeg er veldig fornøyd med å være her jeg er nå.. Men jeg hadde ikke vært kjempelei meg om jeg hadde hoppet fire måneder fram i tid, og befunnet meg i USA...
- Jeg hadde heller ikke hatt så mye i mot å vært i Roma.
- Ei heller om jeg hadde vært i Paris.

Tre personer jeg tror kommer til å svare på dette:
- Jeg er ganske sikker på at mirakel vil svare.
- Og kanskje nirkatu?
- Og Minneapolise?

PS. Her er meg som South Park-figur. Lag deg selv du også, klikk her.



7 kommentarer:

Marte sa...

Hehe, det er helt sant, man setter pris på et hotellbesøk på en helt annen måte etter at man har jobbet som stuepike!:)

mirakel sa...

Du har helt rett. Jeg skal svare nå, tenker jeg. Rastløs og daff på en gang. Da funker det med slike oppgaver.

Og du var da en nydelig liten Hjerterdame. :)

Hjerterdame sa...

Frøken Skavlan: Jepp.. Og oss stuepiker i mellom; må innrømme at jeg sjekker rommet skikkelig.. Om det er reint. Men jeg klager ikke hvis det er møkkete, jeg bare legger igjen en lapp. ;)

mirakel: Flotters. Lister er fine ting. :)
Hehe, jotakk du.. :p Kom på etterpå at jeg kunne egentlig ha skrevet "handsfree" istedetfor "musikk", jeg rekker jo aldri å høre så mye musikk før vi ringes. ;)

Photoshoppen min klikka, så måtte ordne i paint.. Det vakke leii! Derfor ble dama bitteliten. ;)

Marte sa...

Hehehe, akkurat det samme gjør jeg. sjekker feks steder jeg vet de skal tørke støv, men kanskje glemmer;)

Hjerterdame sa...

Når jeg tenker meg om var det ganske mange steder jeg "glemte" å tørke støv. ;)

Jeg kikker også under senga. En gang fant jeg et ark under, da måtte jeg skrive en lapp om det. Hehe.

Men hvis andre stuepiker har det så travelt som vi hadde, så skjønner jeg at de ikke tar alle steder.. :)

Anonym sa...

Jeg synes definitivt dere skal dra til Roma en gang, anbefales på det varmeste! :o)

Hjerterdame sa...

Ja, jeg syns også vi skal det.. ;)