tirsdag 3. juli 2007

What to do

Jeg vil så gjerne skrive noe, men har ikke noe å skrive om. Slik er det når man har ferie, man har så god tid til alt mulig. Iallefall har jeg det. Dagene, timene og minuttene virker lenger, oppgaver som virker uendelig store i hverdagen går unna på et blunk. Det er jo dette som er så deilig. Overskuddet og orket til å gjøre ting man har utsatt lenge. Og om man ikke har overskudd og ork en dag, så er det også helt greit. I dag var jeg veldig trøtt etter å ha vært oppe noen timer. Jeg ville legge meg igjen, men prøvde å holde meg våken. Da sa min kjære mann: "hvorfor kan du ikke bare legge deg igjen da? Du har jo ferie?" Så ja, man kan legge seg igjen også, man kan sove bort store deler av dagen uten at det gjør noe, man tar det bare igjen om natten.

Så for å gjøre denne meningsløse posten litt meningsfull (om ikke for dere, så iallefall for meg), her er mine løse planer for ferien, ting jeg burde få gjort:
- Framkalle bilder.
- Sette bilder inn i album (over et og et halvt år siden sist).
- Vaske gulvene ordentlig, dra fram sofa osv.
- Male avsatsene i oppgangen i blokka (det har vi begynt med).
- Rydde i garderobeskapet på gangen.
- Fortsette å gå turer iallefall noen ganger i uka (det har jeg ikke vært noe flink med foreløpig..).
- Være sosial med venner og familie.

Vel, det er viktig å ikke ha alt for mange planer, jeg er desverre av typen har-man-skrevet-det-ned-bør-det-gjøres-nå-med-en-gang, og skriver jeg ned for mye blir det veldig forvirrende og slitsomt for meg. Nå får jeg snart besøk av ei god venninne, det gleder jeg meg til. I morgen skal jeg hjem til foreldrene mine og spille kort med søskenbarnet mitt. Så det sosiale er det heldigvis ingenting i veien med foreløpig. Jeg som vanligvis er så asosial.. ;)

PS. Jeg har klippa håret mitt. Som frisøren sa: "ja, det trengtes.." Hm. Det var visst veldig slitt nederst. Jeg er ganske knytta til håret mitt, så min umiddelbare reaksjon i butikkvinduet etter klippen var sjokk, sorg og smerte. Nå går det heldigvis bedre.


Før:

Etter:



6 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes du ble kjempefin på håret, jeg! Det falt så fint rundt ansiktet ditt :-)

Unknown sa...

Kun kort kommentar:
Utsett vaskinga til over ferien. Det fortjener både du og sofaen..

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med sakte ferdsel mot ferie..

Hjerterdame sa...

nirkatu: Tusen takk! Så hyggelig sagt.. :) Jeg liker det selv asså, det er egentlig litt godt at det er kortere. :)

Egoisten: Hehe, kort og godt; utsette vaskinga? Vel, denne dama her må rett og slett ta vaskinga når hun har overskudd. Og det er ikke mens hun jobber for å si det sånn. Jeg er lovlig lat da nemlig. Så jeg må nok gjøre det i ferien, selv om jeg skjønner greia di. ;) Også er det sånn at jeg slapper mye bedre av når slike ting er gjort. :)

Støvkorn sa...

kjempefiiiin!

Ragnhild sa...

Føyer meg i rekken med de andre - veldig fin på håret! :-)

Hjerterdame sa...

Confiteor: Tusen takk og i lige måde, baben! :D

Ragnhild: Hehe, den rekka liker jeg.. ;) Tusen takk. ;)