søndag 27. mai 2007

Hva gjør jeg her nå?

Vel, jeg våknet av at solstrålene tittet inn gjennom vinduet. Skjønte at noe ikke stemte. Eh.. Hadde jeg trukket for gardinene og åpnet persienna i søvne? Ja, det tror jeg. Er forsåvidt veldig fornøyd med at det er sol, bare ikke like glad for at jeg er lysvåken en søndag klokken halv ni. Spørsmålet blir da om jeg skal legge meg igjen (og bli supertrøtt til jeg må opp) eller erklære meg selv som våken (altså kle på meg og finne på et eller annet helt lydløst)?
Jeg tror jeg for øyeblikket erklærer meg selv for våken.


I dag kommer mormor, morfar, mamma, pappa, lillebror og søster hit på is og kaffe. Jeg har liggi i senga og febrilsk prøvd å komme på hvor mange stoler vi trenger om vi skal sitte ute (siden det brått ble sol). Og hvor mange vi har. Det stemmer ikke overens, så jeg skulle aller mest ønske jeg kunne dra å kjøpe stoler og bord med en gang. Jeg har en tendens til å bli en smule nevrotisk når vi skal ha besøk. Jeg vil at det skal være perfekt, og at det ikke skal være noe å utsette på meg som vertinne. Desverre kan det da ende opp i for mye stress, og for lite kos. Så i dag har vi kjøpt inn enkel is. Og det er ikke det at jeg tror det blir for lite eller for dårlig. Jeg bare skulle ønske jeg hadde kjøpt litt til. Et par stoler, et bord og en kake, kanskje?

Ingen kommentarer: