søndag 5. april 2009

Ny hårsveis

Jeg kan ikke huske sist jeg hadde så kort hår. Samboeren min har iallefall ikke opplevd at jeg har hatt det, og vi har vært sammen i 4,5 år. Tipper det er ganske mye lenger siden jeg hadde såpass kort hår også.

Frisøren syns det var gøy å gjøre hele seansen litt dramatisk, og tok likesågodt et godt tak i håret mitt, og klippa det rett av. Mens jeg hylte litt forskremt fra stolen. Og prøvde å ikke se i det fryktelige speilet. Det er vel ikke bare meg som syns man ser ekstra stygg og jævlig ut i frisørspeil? Jeg har faktisk testet det ut, og det stemmer..! Jeg satt nemlig hele tiden og så på en fryktelig rød kvise jeg *vips* hadde fått, men da jeg kom hjem var den ikke der mer. Tenk det!

Jeg er ikke så veldig glad i frisørbesøk, som regel tar jeg det på sparket og tar en dropp-inn time. Denne gangen var intet unntak, det som var unntaket var at jeg hadde ei venninne med meg. Som satt og så på at jeg ble klippa. Det var fakisk utrolig koselig og betryggende! Iallefall for meg som ikke er et stort fan av frisør-smalltalk. Det er egentlig derfor jeg må bruke ulike frisører... Hvis jeg går hos den samme for lenge blir smalltalken alt for personlig og.. Ja, nei. Da bytter jeg frisør. Jeg vet nemlig at frisørene egentlig ikke bryr seg om hva jeg jobber med, hvor jeg bor, hva jeg er utdannet til og så videre. En annen grunn til å bytte frisør er at frisører sånn generelt er småfrekke. De har ALDRI sett makan til tjukt hår som mitt. Det er tungt, ja, det kan til og med minne om en gardin (mer spyttet ut, enn sagt. Av en frisør jeg ikke vender tilbake til). Det er alltid på tide at jeg klipper det, uansett hvor lenge siden det er sist. Det er slitt. Jeg burde bruke diverse hårprodukter i det, selv om jeg egentlig er ganske flink allerede. Jeg bruker iallefall hårkur en gang i uka. Og shampoo. Nei, et frisørbesøk er ikke bare-bare!

Men her er altså litt av hestehalen min:


Og resultatet ble bra, selv om jeg angret veldig noen dager etterpå. Når jeg bare ble vant til det, syns jeg det er greit (Men jeg hadde min andel med gjenopplevelser av klippe-hestehale-seansen frisøren var så "grei" og gjennomførte..). Også er det så lettvindt..!! Håret tørker på null-komma-niks, og jeg blir ikke våt langt nedover genseren i tørkeprosessen. Fantastisk! Det går til og med an å føne det, det tar ikke hundre år å gjennomføre.


Jeg gjør mitt beste for å style det hver dag da. Fikk streng beskjed om at nå som jeg faktisk hadde en frisyre, så kunne jeg prøve å gjøre litt med den. Så da gjør jeg det.

3 kommentarer:

mirakel sa...

Det ble rett og slett kjempe stilig!!!! Du ser veldig tøff ut, syns jeg. :) Også styler du det veldig fint! Blir sånn rufsete jeg alltid prøver å få det (men ikke får til). :)

Og jammen er frisøren snill og lager en dramatisktraumatisk opplevelse av det. Høhø.

Jeg kan ikke noe for det, men det er nesten som å se et bilde av meg selv. Hehe! Ikke sånn jeg ser ut nå, men sånn jeg så ut før. Veldig rart. Blir spennende å se deg når vi møtes i virkeligheten! Det gjør ingenting, altså.. vet du føler veldig på det der, men slutt med det.

Klem :)

Hjerterdame sa...

Takk!! Det er ikke det at jeg er redd for å være lik deg, nei, det syns jeg ikke gjør noen ting.. Men jeg er redd for at du skal være irritert fordi jeg klippa meg. Og dermed ble lik deg. Men så lenge du sier at det ikke gjør noe, da er det veldig greit. For jeg trives med det håret her, jeg. :)

Anonym sa...

Du var finere med langt hår :-)