søndag 5. oktober 2008

Effektiv søndag

(English summary at the bottom)

I dag har jeg vært så effektiv at jeg endelig har rydda litt i garnet mitt. Jeg har sortert, skrevet ned hva slags garn jeg har, og til slutt puttet like garn i gjennomsiktige poser. Så blir det lettvindt å finne fram i boksene. :) Det var ganske moro faktisk.. Jeg føler meg litt nerdete, men allikevel. Jeg oppdaget at jeg har sinnsykt mye nytt garn jeg ikke har fått brukt, så nå lover jeg å ikke kjøpe mer. Med mindre det er veldig salg selvsagt, da går alle hemninger som regel. ;)

Jeg veide ikke garnet, men lagde bare en liste over hva jeg har. Ser fram til å bruke noe av det!


Her er lista forresten:

Garnlager:
Tynnere garn med etiketter:

300 gr Just Bamboo, brun
100 gr Shine, svart
100 gr PT, svart
50 gr PT, rød
50 gr Plus med silver, grå med sølvtråd
100 gr Cotton Viscose, rosa
150 gr Cotton Viscose, brun
25 gr Anchor, sølv
100 gr Bomull Sport, svart
50 gr Bomull Sport, gusjegrønn
50 gr Bomull Sport, lyseblå
50 gr Bomull Sport, mørkeblå
50 gr Bomull Sport, rød5
50 gr Funny, hvit
50 gr Mandarin, brun
50 gr Silja, lilla
225 gr Just Bamboo, hvit
50 gr Mor Aase, rød
50 gr Mor Aase, hvit
50 gr Østlandsgarn, brun
100 gr Mandarin, grå/beige
25 gr Løve, brun med glitter

Rester uten etikett:

PT: lilla, grønn
Pusegarn: brun/beige, svart, grå, hvit, rosa
Cotton Viscose: svart, gull
Bomull Sport: knallrosa, lyserosa, lyslilla, rød, gul, grønn, blå, svart, hvit
Just Bamboo: hvit
Mandarin: rød, grønn
12,3 hekletråd: hvit
Bomull Lin: brun
Mor Aase: hvit, rød
Div ull: lilla, brun, rosa, rød, blå, beige, hvit

Tykkere garn med etikett:

100 gr Rosendahl, bruntoner
100 gr Topp t' tå, brun50 gr Topp t' tå, rosa
50 gr Topp t' tå, lilla
50 gr Topp t' tå, hvit
50 gr Topp t' tå, hvit
50 gr Highlander, svart
200 gr Eskimo, grønn
50 gr Eskimo, brun
50 gr Fritidsgarn, rosa

Rester uten etikket:
Div Fritidsgarn: grønn, rosa, rød, turkis,
Div Topp t' tå: Orange, rosa, beige, brunt, rød, blå
Div Eskimo: Rosa, svart, hvitt, brunt
Div ull
Så gjenstår det å se hva for noe moro jeg kan hekle med alt dette! Det er iallefall garn for mange penger jeg har her, så skal jammen få brukt det snart. Noe av det. ;)
Slenger med et bilde av en lue jeg ble ferdig med i går. Til min kjære søster igjen. Den skulle være helt enkel, så pyntet bare med silkebånd nederst. :)



Sånn ellers har jeg hatt en virkelig god dag i dag.. Jeg våknet ganske tidlig, og fikk dermed mye søndag! Jeg har bestilt bilder til framkalling og rydda i bildene mine både på harddisken og på den eksterne harddisken. Nå har jeg akkurat tørka støv med grønnsåpe, også har jeg sett film og hekla litt. Arild kommer hjem fra jobb om litt over en time, da skal jeg gratulere han med ferie..! To uker med ferie skal han ha, så tror han gleder seg litt til det.

In english, please!

Okay, I have been a good girl today! I have sorted out my yarn, and made a list of all the yarns I have. It was a lot! I can't buy any more now, I have to use what I have... Yeah... Unless there is a really cheap sale offcourse. ;) I have had a really nice Sunday today. I woke up pretty early, and I have ordered pictures from my summer and stuff. I also sorted my pictures on the computer. :) I have watched a film ("The truth about cats and dogs", perfect Sunday-entertainment for me..), crocheted a little and relaxed. I'm just done with dusting the appartment. I'm not very good at cleaning these days, so I guess I'll have to do some more before Arild comes home. In about an hour he has vacation from work! Lucky thing. :)

I put in a picture of a hat I finished yesterday. For my sister, again. :) She wanted it to be really simple, and I think it is.

2 kommentarer:

mirakel sa...

Jeg finleste den lista over garn, altså. :p

Men den lua er akkurat sånn jeg ville ha den! Enkel, men litt pynta.. du er flink til å lese tanker, superhekleren min! ;) Gleder meg MASSE til å bruke den!

Hjerterdame sa...

Haha, kan se for meg at mange leser den lista ja.. ;) Men måtte legge den ut da, bare for å vise hva jeg bruke søndagene mine på. Snakker vi garnfreak her?? Himmel og hav.. ;)

Hehe, du er jo så lett å please da..! Jeg tror ikke jeg kunne hekla noe du ikke likte?? Vel, vi får nå se åssen den brune lua blir. ;)

Fikk mailen din med den sangen, KJEMPEfin!! :D I <3 Sia.. ;)