torsdag 16. oktober 2008

Amigurumimoro! / Amigurumifun!

Jeg er i skikkelig amigurumihumør for tida! Jeg som bare for en liten stund sida kikka på kassa jeg har med tykt garn, og lurte på hva jeg skulle med alt sammen. Vel, nå vet jeg det. ;) Å lage små dyr og sånn er genialt. Det er fort gjort å lage dem, de blir som regel ganske så søte, også får jeg jo faktisk brukt litt av restegarnet mitt. ;)

Jeg har laget litt dyr og sånn i det siste.. Har ikke ork til å begynne med noe stort prosjekt, syns det er deilig å få ting ferdig på en kveld nå for tida. :) Den første jeg skal vise fram er en rosa elefant jeg laget til ei venninne på jobben. Hun vil lære seg å hekle, og jeg skal gjøre så godt jeg kan for å lære henne. ;) Jeg må si, det vanskeligste med å få til sånne amigurumier er å få bein og armer jevnt..! Og ansiktene.. Usj! Men moro er det. ;)

I'm in the mood for amigurumi. I love making them! They are quick, they usually turn out cute and I get to use left-over-yarn. I have promised myself not to buy any yarn before I go to London in a couple of weeks. ;)

I have made a few amigurumies lately.. First to show off is a cute pink elephant with braids! I must say, the difficult thing about making stuffed animals is to get the legs and arms kind of in the same "line". But I think it went okay.. I made this elephant for a coworker and friend, she wants to learn how to crochet, so she can make an elephant too. ;)

I found this great pattern here, it's free. :) <--link til gratis mønster

Et nærbilde av flettene til elefanten. Syns hun var litt tom på midten av hodet, så fletta sammen litt garn. Syns det gjorde henne feminin og fin.

A close-up of her braids. I thought the elephant was a little empty on the top of it's head, so I just braided some yarn for this one. Girly elephant.

Og nå har jeg jo endelig funnet et sted som jeg kan gi de amigurumiene jeg lager til! Barnehagen jeg jobber i selvsagt! Vi bruker dem i samlingsstund, sånn at vi trekker opp en ting, og synger på den.. Tør ikke la ungene leke med dem, har ikke brukt sånne øyne som tåler å bli lekt med, så.. :) Det funker uansett veldig fint sånn at vi trekker et dyr, og synger om det. :)

Jeg kan bare hekle i vei, for det finnes jo utrolig mange sanger som er fine.. Jeg hekla et lite spøkelse i dag, for jeg syns den derre "oppe på loftet der bor det tre spøkelser..."-sangen er så fin. :)

I have finally found some place to give my amigurumies to! The kindergarden I work in..! We use them when we're singing, I don't want the kids to play with them, I haven't used saftey eyes for all of my amigurumies.. But I think the whole pick-a-thing-and-sing-about-it works really well. And now I can crochet knowing it will be used. ;)

Here's a little ghost for a song... I made this really fast actually, but it's cute anyway. ;)

Jeg lagde også en frosk. Til den derre "M-Æ sa en liten grønn frosk en dag..". Link til oppskrifta lenger ned. Jeg forandra littegran på armer og bein, og gjorde den mindre (er jo restegarn jeg holder på med). Syns uansett aldri jeg får til like søte ting som de som er i oppskriftene, så like greit å forandre litt. ;)


Here's the pattern I used for this frog.. Also for a song. I did change the pattern a little bit, made it smaller and changed the arms and legs. I think these arms and legs are skinny, but it would have been even thinner if I had done as the pattern asked for. :)



Snart helg, heldigvis! Dette har vært en slitsom uke.. Det blir ingen rolig helg hvor ingenting skjer heller, men har bare planer jeg gleder meg til. :) I morgen skal vi møtes igjen alle som jobba sammen i fjor, og på lørdag skal jeg på fest. Men jeg skal nok få slappa av, kjenner jeg meg selv rett. ;)

One more day at work before weekend! This week had been a little buisy, so I'm looking forward to it.. I have plans for the weekend, one "reunion" with my coworkers from last year, and a party at Saturday.. But I'm looking forward to it, and I'll get my relaxing time, I'm sure. ;)

5 kommentarer:

mirakel sa...

Du har laget utrolig mye stilig! :) Spøkelset var skikkelig søtt. Hehe!

Vicki sa...

Great work hun! I especially love the frog!

Anonym sa...

Å neeei, nå får jeg ikke den froskesangen ut av hodet....
(Men søt frosk, det skal du ha!)

Hege Renate - sa...

Flott side og kjempe fine ting du har laget!

Hjerterdame sa...

mirakel: Hehe, morsomt at du syns spøkelset var fint.. For det tok jo ti minutter å lage. Hehe. ;) Men det enkle er jo ofte det beste. :) Tusen takk, min trofaste kommentator!!


Vicki: Thanks, Vicki! I like the frog too.. I didn't really like him when I first made him, but he has grown on me. ;)

Frøken Skavlan: Haha, morsom sang å ha på hjernen du... ;)

Hege Renate: Tusen takk for det! Det er ikke oppdateringer her så ofte, men det er nok litt fordi det er jul og jeg hekler julegaver jeg ikke kan legge ut om her. :)