lørdag 30. juni 2007

Blogger

Tidligere har jeg blogget på EnjoyDiary. Det var et fint bloggeår det, men føler kanskje jeg likesågodt kunne skrevet andre steder det året. Intriger, snørr og tårer er ikke så veldig bra for skrivelysten i lengden.

Men èn ting har jeg nå tatt med meg fra dette året. Jeg brukte å skrive en post med linker til de jeg leste hos, og nå har jeg tenkt til å gjøre det her også. Så kan jeg redigere etterhvert som jeg finner fler. Jeg er stadig åpen for nye blogger. Etter at jeg fant Bloglines har det blitt så lett, og lite tidskrevende, å følge med på andre, slik at jeg har god tid til å lese mange blogger. Så hvis du ikke er på lista og føler du burde vært det, legg igjen en hint, så kan det jo hende jeg liker det jeg leser. Det er ikke alltid så lett å finne fram i bloggverdenen. Det er mange der ute!

I alfabetisk rekkefølge, min bloggliste:
- [I Taiwan spiser de ikke mandarin.]: En velkjent blogg for de aller fleste. Korte og gode poster.
- Antidamen: En utflytta EnjoyDiary-jente, noe jeg er glad for, for nå får jeg lest hos henne igjen. Hun skriver til tider både provoserende og utleverende.. Kanskje det som er så fint.
- Confiteor: Ei jente jeg kjenner gjennom tvillingsøstra mi. Hun skriver engasjerende og med snert.
- Cubicle Speed: En nyoppdaget blogg med innlegg jeg likte. Hun sier selv hun er en livstrett 40-åring, og dette gjør meg nysgjerrig.
- Delirium: Dette var den første bloggen jeg begynte å lese, for mange år siden. Siden da har hun flyttet blogg et par ganger, og mye har skjedd. Jeg engasjerer meg i livet hennes, fordi hun skriver levende og godt.
- Egoisten: En åtgaumsforvaltar (?) med spreke kommentarer og hyggelige innlegg.
- Elise: En venninne fra folkehøgskolen. Liker å følge med på livet hennes i USA, men her skrives det ikke mye for tiden.
- Ellikken: En blogger som skriver treffende og rørende.
- Ex-sex-redaktøren: En blogg jeg fant under mitt en måneders lange opphold på VGBlogg. Hun skriver til tider morsomme innlegg.
- Frøken Fryd: En av de jeg "ble kjent med" gjennom EnjoyDiary. Hun skriver supert, når hun først skriver.
- Frøken Skavlan: En blogg jeg fant via en annen blogg, og jeg har blitt hekta på de små innleggene hennes, som alltid får meg i godt humør. Hun får meg alltid til å ville lese mer.
- Fugged: En Livejournal-jente med utrolige bilder.
- Hanne og Christian: Et par jeg kjenner gjennom tvillingsøsteren min. De oppdaterer veldig sjelden, men når de gjør det er det veldig koselig. Derfor venter jeg spent på neste oppdatering.
- Helen of Toy: Også en VGBlogger. Hun skriver morsomt, treffende og godt. Alltid en fryd å lese.
- Hva hun sa: Nyoppdaget blogg som jeg gleder meg til å lese mer av..!
- Kooperativet: Jeg hadde kanskje forventet litt mer av dette prosjektet, men foreløping henger jeg iallefall sånn halvveis med.
- Lykke Lisa: VGBlogger med snert og humor. God skribent.
- Maja: Dette er en slik blogg du kommer til å like med en gang. Treffsikker, godt språk og morsomme tekster gjør at jeg vender tilbake gang på gang.
- Maren: En fotoblogg med utrolig bra bilder.
- Minneapolise: Gammel venninne som imponerer med god blogging.
- mirakel: Tvillingsøsteren min, min medsammensvoren da vi startet å blogge for noen år siden. Hun skriver treffende, godt, med humor og snert. Hun imponerer stadig.
- nirkatu: Også en blogger opprinnelig fra Enjoy Diary. Hun skriver veldig godt og velformulert.
- Sorgenfri: En venninne av tvillingsøstra mi. Heldigvis blogger hun igjen etter litt fravær, ekstremt flink til å skrive, lett å engasjere seg i.
- Oppvekst: En pappa som skriver om sønnen sin, og det å være pappa. Han skriver så treffende, at en kveld satt jeg oppe til langt på natt og leste hele bloggen fra ende til annen.
- PostSecret: Hvem leser ikke her? Jeg er innom hver søndag for å se nye hemmeligheter å røres av, eller å bli flau av, alt ettersom.
- Purpurhjerte: Jeg husker ikke hvordan jeg begynte å lese her. Noe ved henne fasinerer meg, hun får meg til å vende tilbake gang på gang.
- Skyd Mig.Nu: Det er artige og velformulerte tekster i denne bloggen. En blogg jeg likte umiddelbart.
- Spardame: Også en EnjoyDiary-skribent. Hun skriver kort og godt.
- tilli85: VGBlogger med følelser, ærlighet og åpenhet. Slike blogger liker jeg.
- Trollmor-Trine: Trollmor oppretter stadig nye blogger, men jeg vet ikke om hun fortsetter å skrive her. Jeg kjenner henne fra Enjoy Diary og vi har møttes i virkeligheten. Savner å lese om henne, så legger alltid til de nye bloggene hennes i håp om at hun skal skrive.
- Tyvlyttet: Jeg er nysgjerrig, så selvsagt liker jeg denne bloggen.
- Vivalame: En venninne av søstra mi. Hun har ikke skrevet veldig mye enda, men det jeg har lest har gjort at jeg beholder linken.

Jeg har også flere blogger jeg leser på LiveJournal, men de er friendslocked, så ingen vits i å linke til dem her.

Ikke glem å tipse meg om din eller noen andres blogg du tror jeg kan like.

Også må du gjerne klikke deg inn på noen av bloggene jeg har linket til, det er derfor jeg har laget denne posten. En reklame for alle de flotte bloggene jeg har funnet.

11 kommentarer:

mirakel sa...

Du leser mange blogger! :) Må jo si tusen takk for de fine ordene om meg. Som du vet er du ikke spesiellt objektiv, men det er godt å høre allikevel.

En dag skal jeg kikke gjennom linkene dine. Vi har antagelig litt samme smak i blogger.

Og du skriver med humor og varme. Det er fint å lese om det hverdagslige, slik du skriver om. Du har godt ordforråd, og jeg blir alltid glad når jeg ser at du har oppdatert.

Så fikk du litt kompliment du også. ;)

Hjerterdame sa...

Ja, jeg gjør det... Men med Bloglines er det jo så enkelt! Så syns faktisk jeg leser for få. Hehe.

Trivlig med komplimenter må jeg si! Takk. :)

Minneapolise sa...

Naa føler jeg nesten at jeg bryter inn i familieidyllen ved å skrive her..

Anyway, jeg føler meg beæret over å være representert, hele to ganger. Det er så koslig når noen setter pris på det jeg skriver.

Må innroemme at jeg har slutta å skrive i den familien og venner bloggen. Skulle egentlig beholde den til pjatt, men endte med aa ta med pjattet i Minneapolise bloggen istedet.

Og til slutt, jeg sjekker bloggen din hver dag, den gjør meg alltid glad :)

Trinetroll sa...

Hehe ;) Jeg har en vond vane for å ikke huske å blogge så mye når jeg skriver dagbok, og nå om dagen så blir det lite av alt, men jeg lover å bli flinkere, har litt bedre tid fremover også så da skal jeg ta meg sammen og blogge mer ;)

Anonym sa...

Lurt innlegg, tror kanskje jeg skal laget et slikt i min blogg også. Takker for fine ord, jeg blir alltid stolt over å finne meg selv i slike lister, for jeg tror ikke at noen leser hos meg :-)

Hjerterdame sa...

Minneapolise: Hehe, neinei! Elsker å få kommentarer, så ikke føl at du bryter inn i noe familieidyll..! :)

Jeg setter veldig pris på det du skriver.. En flott måte å holde kontakten på. :) Det kjennes ikke ut som vi bor så langt unna hverandre når vi skriver her! :)

Pjatt er supert, og Minneapolise-bloggen din har vel fått en del lesere, så skjønner godt du veldig å skrive i den. :)

Så koselig! Takk! :D

Trollmor: Hehe, jeg skjønner jo det der da.. :) Det er jo et godt tegn at du har andre ting å gjøre enn å blogge da. :)

nirkatu: Åjoda, jeg er helt sikker på at mange leser hos deg, jeg! Men alle er vel ikke like flinke til å kommentere. :) Sånn er jo jeg og. Men nå vet du jo at jeg leser, med glede, hos deg. Hvert eneste innlegg. :)

Marte sa...

Å, så koselig å lese!:) Og alltid kjekt med tips til blogger man ikke har lest før, takk:)

Hjerterdame sa...

Bare hyggelig det vettu.. :) Håper du finner noen nye å følge med på. ;)

radiohode sa...

Her kommer en liten "klage": Er ikke kooperativet bra nok? Hva ønsker du at vi skal være? Konstruktiv kritikk er alltid velkommen, vet du.

Og så mangler det kanskje en blogg i lista di. *kremt* Men det kan jo vente til etter sommeren, når jeg returnerer for fullt.

Hjerterdame sa...

Vel, Kooperativet er helt sikkert bra nok, men helt etter min smak er det ikke. Kanskje det er fordi jeg syns hele opplegget var kjempespennende til å begynne med, og hadde høye forventninger, hvem vet.. Men sånn det er nå så skumleser jeg bare innimellom. Men jeg er helt sikker på at andre liker Kollektivet akkurat som det er..! Men kanskje det er på tide å ta inn et nytt medlem? Noen som kan representere oss som liker blogger om hverdagslige ting, under katekorien "personlig"? Hehe, jeg vet ikke. Bare et tips/en tanke. :)

Ah, bloggen din ja. Jeg er innom titt og ofte og kikker, men har foreløpig ikke linka til deg eller lagt deg til på Bloglines. ;) Men ting kan endre seg, vi får sjå. :)

Anonym sa...

Du har skrevet meg opp to ganger. Jeg liker å tro at det er fordi jeg er så fantastisk. Vennligst hjelp meg med å opprettholde illusjonen :P